Sobota, 04.27.2024, 5:17 AM
Witaj Gość | RSS

Do Biura - produkty i usługi przydatne do pracy w biurze

Menu witryny
Kategorie sekcji

Artykuły

Główna » Artykuły » Moje artykuły

Reklama w wyszukiwarkach

Więcej o reklamie w internecie: BePerfect

 

Dlaczego internet wygrywa?

Podstawową zaletą internetu jest jego mierzalność, oraz możliwość precyzyjnego dotarcia do osób które mogą być zainteresowane ofertą danego przedsiębiorstwa. Szczególnie widać to po wynikach wyszukiwania w poszczególnych wyszukiwarkach internetowych. Korzystanie z wyszukiwarek celem odnalezienia odpowiedniej informacji stało się czymś bardzo powszechnym, a jak pokazują badania coraz więcej osób podchodzi do informacji zawartych w internecie w sposób bezkrytyczny.

Internet okazuje się być medium o bardzo szerokim spektrum działania. W coraz większej ilości urządzeń uzyskujemy dostęp do całego zasobu informacji zawartych na stronach internetowych. Konkurencja jest tutaj niemal nieograniczona, a także możliwość zaistnienia z innowacyjnym produktem daje ogromne szanse tzw. startupom na zaistnienie i zebranie sporej grupy klientów.

W internecie każdy pomysł może okazać się genialny

Bardzo wiele współcześnie zyskujących popularność serwisów rozwiązuje istniejące od dawna problemy w zupełnie nowy sposób, wykorzystując do tego technologie internetowe, oraz nowoczesne sposoby zarządzania informacją. Zaistnienie i pozyskanie potencjalnych klientów ma kluczowe znaczenie dla istnienia i przeżycia młodej firmy oferującej swoje usługi w internecie. Ponieważ podstawowym źródłem odnalezienia informacji w sieci stają się wyszukiwarki (w Polsce Google posiada ponad 95% obsługi wyszukiwanych haseł), to również tam skupia się coraz więcej reklamodawców.

Nowoczesne metody reklamy stosowane w wyszukiwarkach nie poddają się działaniom tzw. blokad reklamowych. Zyskały one sporą popularność z uwagi na niekontrolowany rozwój inwazyjnych reklam, które operatorzy stron internetowych umieszczali na swoich serwisach chcąc jak najwięcej zarobić na wyświetlaniu banerów reklamowych. Rozwój programów reklamowych sprawił, że wydawcy serwisów poszli na wojnę nie z samymi programami, ale z użytkownikami, którym blokuje się dostęp do stron z treściami jeżeli ich serwery wykryją korzystanie z programów blokowania. Efekt okazuje się być odwrotny od zamierzonego - zamiast zachęcać ludzi do rejestracji i korzystania z serwisów i dostosowanie reklam do zainteresowania oraz treści których ludzie szukają wydawcy tracą coraz więcej ruchu. Dodatkowo ich zachowania są sprzeczne z unijnym prawem (zobacz)

Inne podejście do skutecznej reklamy w sieci

telewizor na pustyni reklamowejWyszukiwanie informacji w sieci staje się procesem coraz bardziej indywidualnym a sam operator wyszukiwarki dąży do spersonalizowania reklam - już nie tylko według lokalizacji w której znajduje się szukająca informacji czy produktu osoby, ale również biorąc pod uwagę profil użytkownika - jego zainteresowanie. Ale nie o sposób dobierania treści reklamy rozbijają się kontrowersję przy reklamie internetowej i powszechne stosowanie blokerów reklam. Nachalna reklama internetowa jest przede wszystkim źle prezentowana. Nie dopasowuje się do treści, zasłania je, próbuje imitować informacje z którymi nie jest związana. Wiele osób zgadza się na zbieranie o nich danych i dopasowanie propozycji reklamy internetowej pod ich potrzeby, jednocześnie nie tolerują jej infantylnej i często prostackiej treści oraz sposobu na wymuszenie od nich kliknięć.

Odpowiedzią na taki trend staje się dopasowanie nie tylko treści, ale również użyteczności reklamy internetowej. Stosowanie infografik i treści wiralowych pozwala na wzbudzenie zainteresowania, oraz samodzielne roznoszenie użytecznej lub w jakiś sposób ciekawej treści. Przeładowanie kolorystyką, niechcianym dźwiękiem i ciężar materiałów spowalniających wyświetlanie strony zniechęca odbiorców do zapoznania się z treściami. Reklamy w wyszukiwarce Google - flagowym produkcie giganta informatycznego zawsze dobierane są według algorytmu jakości a ich wygląd podlega standaryzowanej ocenie przed wyemitowaniem. Sprawia to, że reklamy w wyszukiwarkach są rzadziej blokowane z uwagi na ich małą inwazyjność a dopasowanie jej treści do wyszukiwanej frazy sprawia, że coraz więcej osób nie zwraca uwagi na to że treść jest sponsorowana i szuka na reklamowanych stronach informacji o produktach lub usługach. Między innymi dlatego korzystanie z linków sponsorowanych do stron w wyszukiwarkach jest najpopularniejszym sposobem na dotarcie do klienta. Inne metody opierają się na sprycie i socjotechnikach pozwalających na zainteresowanie potencjalnego klienta i przekazaniu mu informacji w formie praktycznej - nie reklamuje się więc kleju, ale sposoby jego wykorzystania na podstawie wyszukiwanych treści, porad i problemów dostosowuje się informacje o produkcie i pokazuje jak rozwiązuje problemy do których został on stworzony.

Czy nie o taką formę reklamy chodziło nam od samego początku nie tylko internetu, ale również mediów jako źródła informacji finansowanych przez dostawców produktów?

Przydatne dokumenty:

https://www.web.gov.pl/g2/big/2009_03/3570a391605a8575fa475bad543eb2fd.pdf

http://www.macmoney.pl/statystyki-internetu-czyli-globalna-siec-w-liczbach/

Kategoria: Moje artykuły | Dodał: pozycjoner1 (04.27.2016) | Autor: Mariusz Zdunek W
Wyświetleń: 321 | Rating: 4.0/1
Liczba wszystkich komentarzy: 0
Wyszukiwanie

Copyright MyCorp © 2024
uCoz